wtorek, 24 stycznia 2012

Sałatka z pomarańczy i czerwonej cebuli




Zakochałam sie w tym połączeniu. Pomarańcze w sałatkach są obłędne!
Wprawdzie zgodnie z tym przepisem - oczywiście przepisem mojego ukochanego guru - jest to sałatka hiszpańska, ja jednak tak na przekór (i z braku laku...) dodałam do niej zamiast hiszpańskiego sera -
ser szopski bułgarski, który ostatecznie świetnie komponował się z całością.

Sałatka rewela - musisz koniecznie spróbować!




SAŁATKA HISZPAŃSKA Z POMARAŃCZY I CZERWONEJ CEBULI
Jamie Oliver


POTRZEBNE:

4 pomarańcze obrane i pokrojone w plasterki
½ czerwonej cebuli
duże liście natki pietruszki
oliwa
sól i pieprz
sok wyciśnięty z 1 pomarańczy
kawałek sera Queso manchego (ja dodałam bułgarski ser szopski)




JAK TO ZROBIĆ?

Obrać pomarańcze i pokroić w plasterki.
Ułożyć na talerzu.
Cebulę pokroić w cienkie piórka.
Wrzucić do miski.
Dodać duże liście natki pietruszki, sól i pieprz do smaku.

Dolać trochę oliwy i sok wyciśnięty z 1 pomarańczy.
Wymieszać, wysypać na środek talerza z pomarańczami.
Polać sosem, który został w misce.
Wbić nóż w kawałek sera i obracać, żeby wykroić nierówne, małe kawałki.
Posypać sałatkę serem i podawać.




BOSKA!

7 komentarzy:

  1. Bardzo fajna. Raz robiłam sałatkę z mandarynkami i już zapomniałam smaku. Teraz cytrusów mamy bez liku więc sałatka jak znalazł :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Naprawdę polecam - jest super. Swoja drogą, dzieki za przypomnienie o sałatce z mandarynkami - muszę takowa wykonac ")

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też się "czaję" na taką mandarynkową, tylko jeszcze składniki muszę dobrać, bo nie każda jest dobra.
      Pozdrawiam!

      Usuń
    2. Moja ulubiona to: salata lodowa, kurczak, mandarynki, ew. seler naciowy, kukurydza, pieprz ziołowy i delikatny sosik curry - PYCHOTA! Zrobie i zamieszcze :)

      Usuń
  3. No proszę a ja te owocki sprowadzam do wyciskania soku...

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam połączenie pomarańczy i cebuli..ja jeszcze dodaję czarne oliwki...mniam!

    OdpowiedzUsuń
  5. Piękne kolory! Będę o niej pamiętać następnym razem przygotowując sobie sałatkę:) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń

Miło Cię widzieć, zapraszam częściej :)))

Obserwatorzy