piątek, 17 września 2010

Najlepsza sałatka z makaronem


Ta sałatka jest kontynuacją mojej zabawy w pomidora z Jamiem. Przepis pochodzi z programu kuchni TV Nagi Szef. Sałatka jest naprawdę szybka i bardzo smaczna. najplepiej smakuje po jakimś czasie jak smaki dobrze się poznają :) Trzeba jednak pamiętać, że pomidory powinny być dojrzałe i bardzo słodkie. Wtedy reszta składników to już tylko dodatek, a całośc...poezja!


NAJLEPSZA SAŁATKA Z MAKARONEM
by Jamie Oliver

POTRZEBNE:

300g drobnego makaronu muszelki

3 ząbki czosnku (ja dodałam jeszcze 2 surowe ząbki zmiażdżone)
250g żółtych koktajlowych pomidorków
250g czerwonych koktajlowych pomidorków
½ ogórka zielonego
garść czarnych oliwek bez pestek
2 łyżki posiekanego szczypiorku
garść świeżej bazylii
7 łyżek oliwy z oliwek extra virgin
4 łyżki białego octu winnego
sól morska i świeżo zmielony czarny pieprz

JAK TO ZROBIĆ?

Ugotuj makaron al dente i czosnek w osolonej wodzie, odcedź. Czosnek odłóż na bok, wykorzystasz go do sosu. Wsyp makaron do dużej miski i dodaj drobno pokrojone pomidory, ogórka, czarne oliwki i grubo posiekane zioła.
Zrób dressing.
Na desce rozgnieć widelcem ugotowany czosnek z odrobiną soli, przełóż do małej miseczki. Dodaj oliwę z oliwek i ocet winny. Dopraw do smaku solą i świeżo zmielonym czarnym pieprzem. Dokładnie wymieszaj. Polej sałatkę i połącz wszystko. Ja mieszałam dłońmi bo uwielbiam to uczucie przemykających między palcami wilgotnych składników. Jeszcze raz spróbuj i ew. dopraw.

SMACZNEGO!



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Miło Cię widzieć, zapraszam częściej :)))

Obserwatorzy