poniedziałek, 17 stycznia 2011

Sernik z toblerone czyli niebo w gębie


Jest to sernik na zimno, delikatny, przepyszny z dodatkiem białej czekolady i batoników toblerone. Oczywiście nie wszędzie takie batoniki można kupić - ja zamiennie dodałam 3Bity, jednak proponuję dodać coś mniej słodkiego. Na zdjęciu macie okazję oglądać egzemplarz zrobiony przez moją bratową z 1,5 porcji w formie 24x24 i właśnie z toblerone :) Jeszcze tylko dodam, że jest bardzo prosty w wykonaniu.
Przepis zaczerpnełam od Dorotki - dziękuję :)



SERNIK Z TOBLERONE
(cytuję autorkę)

POTRZEBNE:

Składniki na spód:

160 g ciastek digestive w gorzkiej czekoladzie (nie znalazłam w gorzkiej czekoladzie, a w mlecznej co spowodowało, że sernik był słodszy niż oryginał, który miałam okazję spróbować :)
50 g roztopionego masła

Ciastka pokruszyć (w malakserze lub wałkiem), wymieszać z masłem. Tortownicę o średnicy 20 cm wyłożyć papierem do pieczenia, na spód wyłożyć masę ciasteczkową, wyrównać. Włożyć do lodówki na czas przygotowania masy serowej.


Składniki na masę serową:

250 g sera kremowego (np. philadelphia) lub twarożku śmietankowego do serników
300 ml śmietany kremówki 36%
100 g batonika toblerone, bardzo drobno posiekanego
120 g białej czekolady

Śmietanę ubić. Do ubitej dodać serek i dobrze wymieszać (ja zrobiłam to mikserem).

Czekoladę roztopić w kąpieli wodnej. Roztopioną dodawać do masy serowej i szybko wymieszać (ja zmiksowałam). Dodać pokruszone toblerone i wymieszać ręcznie!

Masę serową wyłożyć na schłodzony wcześniej spód i wyrównać. Schłodzić przez noc w lodówce.

Podawać ozdobiony np. wiórkami czekolady.

ZASMAKUJ TYCH PYSZNOŚCI!

A oto twórczość ma :)


2 komentarze:

  1. mniam!!! ale on musi być pyszny! Jakoś dużo serników ostatnio z blogosferze :-) wszystkie skrzętnie zapisuję i będę próbować :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. och, jaki sernik! prawdziwy mercedes!

    OdpowiedzUsuń

Miło Cię widzieć, zapraszam częściej :)))

Obserwatorzy