czwartek, 21 kwietnia 2011

Chleb pszenno-żytni, bardzo łatwy



Chlebek pierwsza klasa.

Smaczniutki, miękki w środku, chrupiący na zewnątrz.

Polecam wszystkim, którzy cenią sobie domowe wypieki, a nie mają czasu lub cierpliwości do skomplikowanych i wymyślnych przepisów.
Przepis pochodzi  ze strony Pracownia Wypieków.

Od siebie dodałam pestki słonecznika i sezam. Posypalam nimi wierzch chleba. Dla mnie - bomba!

Jak masz ochotę na jasne pieczywo, a nie lubisz ugniatać ciasta - spróbuj upiec CIABATTĘ bez wyrabiania.


CHLEB PSZENNO-ŻYTNI, BARDZO ŁATWY
(cytuję za Liską)

POTRZEBNE:

100 g mąki żytniej (użyłam typ 2000 czyli razowej)
300 g mąki pszennej
1,5 łyżeczki soli
2 gramy świeżych drożdży
250 ml wody
pestki słonecznika
ziarna słonecznika




JAK TO ZROBIĆ?

Wszystkie składniki wymieszać w misce. Przykryć i zostawić na 12-18 godzin.

Keksówkę o długości 26-30 cm wysmarować olejem, wysypać otrębami żytnimi. Przełożyć ciasto, wierzch oprószyć mąką, odstawić do wyrastania (ciasto powinno wypełnić formę do pieczenia w czasie 30-60 minut). Posypałam dodatkowo chleb pestkami słonecznika i ziarnami sezamu.

Piekarnik rozgrzać do 230 st C.

Na dno wsypać 1 szklankę kostek lodu (ja zapomniałam to zrobić i też wyszło :)

Wstawić wyrośnięty chleb.

Po 10 minutach, zmniejszyć temp. do 210 st C i dopiekać kolejne 30-40 minut.


Bosko smakuje z masełkiem!

1 komentarz:

  1. wszystkie skłądniki wymieszać w misce, jak dobrze rozumiem to znaczy do połączenia w jednolitą masę? czy może po prostu wrzucić wszystko do miski i poczekać 18 godzin?
    dziś sobie zrobię taki chleb :D

    OdpowiedzUsuń

Miło Cię widzieć, zapraszam częściej :)))

Obserwatorzy