środa, 18 maja 2011

Grzanki z grillowaną gruszką, serem pleśniowym i orzechami



Mam dziś dla Was coś pysznego.

To był mój pierwszy raz, ale zdecydowanie nie ostatni! Nie wiedziałam, że kanapki z owocem mogą smakować tak ... jak smakowały czyli bosko! Rozpływająca się gruszka, chrupiące orzeszki oraz ostry posmak rukoli i sera.
Przepisów w internecie na to danie można znaleźć wiele - zresztą to żadna filozofia i przepis nie jest potrzebny, jednak ja wzoraowłam się na tym zaproponowanym przez Asię z Kwestii Smaku.




GRZANKI Z GRILLOWANĄ GRUSZKĄ,
SEREM PLEŚNIOWYM I ORZECHAMI

Potrzebne:

4 plasterki sera z niebieską pleśnią

1 bułeczka
masło
2 łyżki orzechów włoskich
1 łyżka miodu
1/2 gruszki
rukola
świeżo zmielony czarny pieprz


JAK TO ZROBIĆ?
Ser pleśniowy wyjąć wcześniej z lodówki aby zmiękł. Bułkę przekroić na pół i zgrillować pod rozgrzanym grillem w piekarniku na wysokiej półce (wystarczy niecała jedna minuta). Posmarować masłem.


Orzechy zrumienić na suchej patelni i wymieszać z miodem.

Gruszkę pokroić w 1 cm plastry, wyciąć gniazda nasienne i zgrillować na patelni grillowej, ewentualnie w piekarniku.

Na posmarowanych masłem połówkach bułki ułożyć rukolę, plasterki sera, gruszki oraz orzechy. Posypać świeżo zmielonym czarnym pieprzem.



9 komentarzy:

  1. Dawno już nie jedliśmy takiego połączenia, a twoje zdjęcia wyjątkowo kuszą :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Jadłem kiedyś sałatkę o podobnym składzie. Rewelacja.

    OdpowiedzUsuń
  3. Jak przeslicznie to wygląda. Lubię tak ładnie udekorowane :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Pyszne! Robię sałatkę z takich samych składników.

    OdpowiedzUsuń
  5. Przepyszne zdjęcia i przepyszne kanapki! A rukola to kropka nad i :)

    OdpowiedzUsuń
  6. wow cudowne grzanki, piękne ich zdjęcia :) Bardzo się cieszę, że do Ciebie trafiłam:) Pozwalam sobie dodać do ulubionych

    OdpowiedzUsuń
  7. * just-great-food:
    połączenie wyjątkowe i warto do nich wracać;
    * jadalnepijalne:
    sałatka musiała być przepyszna;
    * Kuchareczko:
    staram się jak mogę :)
    * Amber:
    oj pyszne, pyszne!
    * Escapade Gourmande:
    rukola rzeczywiscie świetnie dopełnia całość;
    * Magdo k.:
    Witam Cię serdecznie i zapraszam na wszystkie pyszności, które uda mi się przygotować :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Gruszka na takich grzankach, z takimi przyjaciółmi jak ser pleśniowy i orzechy to niezapomniana śmietanka towarzyska:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Niesamowite polaczenie smakow!
    I piekne, artystyczne wykonanie :)

    Jestem naprawde pod wrazeniem twoich fotografii - piekny BLOG.
    Z przyjemnoscia dodaje do ulubionych :)

    pozdrawiam cieplo!

    OdpowiedzUsuń

Miło Cię widzieć, zapraszam częściej :)))

Obserwatorzy